Request to forum regulars

12

Request to forum regulars

spike151
Hi all as you may or may not be aware, I am currently writing a weekly drug bust roundup article on the main board. I would be grateful of any help you can give me here for articles. So if you are trawling sites for stories for the forum, and you see a drug bust article, could you copy the url and paste it up on this thread. I will use only brief details from the article so if  you wish to publish the full drug bust article, I wouldn't compromise you.

Chivis could you assist me as well by pinning this thread for me.

Thanks in advance everyone for your help.

Spike/Otis

Re: Request to forum regulars

Chivis
Administrator
your wish...my command and great job of the roundups.  MB loves them

The way I see it.... the more people that don't like me, the less people I have to please

Re: Request to forum regulars

Bjeff
Perhaps change the thread name to "Weekly drug bust" or something on topic? It's only busts in Mexico or elsewhere?

http://www.telemundo47.com/noticias/mexico/Mexico-decomisan-mas-de-241-kilos-de-marihuana-narcotrafico-mexico-339924542.html

Re: Request to forum regulars

spike151
if the drugs were on route to or from mexico, in mexico or delivered from mexico and busted in the US , its all linked so would qualify for the article. Hope this helps B

Re: Request to forum regulars

spike151
That link was useful, I had the story in this weeks roundup but the source I had, proceso didn't have any picture of the drugs. Thanks

Re: Request to forum regulars

Ed-Oak
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Request to forum regulars

Siskiyou_Kid
This post was updated on .

You probably saw this because it was all over the news, but a guy in TJ pretended to have cancer and to board an "air ambulance" Learjet to fly to New York City with a stop in Texas with 38 kilos of cocaine hidden in his luggage.

http://zetatijuana.com/noticias/generalez/26389/detienen-learjet-ambulancia-con-38-kilos-de-cocaina
Those that say, don't know. Those that know, don't say.

Re: Request to forum regulars

Chivis
Administrator
PGR website or twitter posts many of these busts with photos.  arley has sabotaged the PGR twitter page with a bunch of nonsense featuring her so they don't post as many mugs and drug seizures as before but they still do.

Bjeff

CONTENTS DELETED

CONTENTS DELETED

https://twitter.com/PGR_mx/status/664154930660417536

CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Request to forum regulars

spike151
Thanks for the input guys, you are all picking up stuff that im not.

Re: Request to forum regulars

Bjeff

Re: Request to forum regulars

Bjeff

Re: Request to forum regulars

Bjeff

Re: Request to forum regulars

Chivis
Administrator

        Incinera la PGR más de nueve toneladas de narcóticos en Sonora. Comunicado 751/15
Cuerpo
​México, DF, 11 de noviembre de 2015

La Procuraduría General de la República (PGR) en coordinación con la Secretaría de la Defensa Nacional (SEDENA), incineró más de nueve toneladas de narcóticos en Sonoyta y Nogales, en el estado de Sonora.

La quema de los enervantes fue instruida por la Subprocuraduría de Control Regional, Procedimientos Penales y Amparo (SCRPPA), en cumplimiento a lo dispuesto en el Calendario Nacional de Incineración de Narcóticos.

A este respecto la Delegación estatal de la PGR en Sonora informó que los narcóticos incinerados en la ciudad de Sonoyta fueron: seis toneladas 606 kilogramos de marihuana, 21 kilos de cocaína y un kilo de sustancia negativa, los cuales correspondían a 17 averiguaciones previas iniciadas por delitos Contra la Salud en sus distintas modalidades, en la Subdelegación de Procedimientos Penales Zona Noroeste.

La ceremonia de incineración tuvo lugar en las instalaciones del Club de Tiro y Caza "El Venadito" y se contó con la presencia de representantes del Órgano de Control Interno de la Institución, quienes dieron fe del peso y autenticidad de las sustancias destruidas.

La segunda incineración se realizó en el municipio de Nogales, donde fueron destruidas dos toneladas 700 kilos de marihuana, 255 gramos de cocaína y 36 tabletas de clorhidrato de oxicodona. Esto, en las instalaciones del campo de tiro "Puma", ante representantes del Órgano de Control Interno de la PGR, quienes verificaron que el proceso se efectuara en términos de la normatividad en la materia.

Bjeff